دومینو چیست؟ چرا دومینو؟

چرا دومینو؟

چهار ویژگی اصلی دومینو مهمترین دلایل برای داشتن قطعات دومینو در خانه همه ماست.

تقویت مهارت‌ها

دومینو برای هر سنی تاثیرات و فواید خاص خود را دارد. به صورت خلاصه تمرین و تقویت مهارت‌هاست. تقویت تمرکز، خلاقیت، مهارت حرکتی، روابط اجتماعی، تحمل هیجان و استرس و..

خلاق و صبور

برای تقویت هر مهارت روش‌های مختلفی را با دومینو امتحان کنید. با دومینو خلاق‌تر و صبور ترید.

تاثیرات دومینو

متنوع در اجرا

تنوع روش‌های استفاده و تفاوت تجربه در هر بار استفاده از دومینو یک سرگرمی نامحدود و بدون انتها ساخته. دومینو کهنه و تکراری نمیشه

با هر هدفی

اجرای طرح به صورت یک نفره یا تیمی، اجرای چالش‌های یک نفره، دارای چندین رکورد گینس، اجرای با رویکردن طراحی هنری و ...

فیلم روش‌ها

برای همه سنین

قطعات دومینو و به صورت کلی دومینو افکت (واکنش زنجیره ای) محدودیت سنی ندارد و برای کودکان از ۲ سال تا هر سنی جذاب و موثر است.

برای همه

فقط در صورتی از دومینو لذت نمی‌برید که نتوانید یا نخواهید متمرکز و با حوصله یک سرگرمی را انجام دهید. دومینو محدودیت سنی و سلیقه ای ندارد

بیشتر بدانیم

نامحدود

دومینو به تعداد قطعه و قوانین خاصی محدود نیست. هرچه تعداد و خلاقیت فرد بیشتر تجربه جذاب تر. خلاقیت و تخیل ما انتها نداره پس دومینو هم میتونه نامحدود باشه.

طرح بزرگ دومینو

روی لینک زیر کلیک کنید تا چند نمونه طرح بزرگ با تعداد زیاد دومینو به همراه خلاقیت را ببینید

بزن بریم

فروشگاه تخصصی دومینو

اگر قصد خرید دومینو از بزرگترین فروشگاه تخصصی دومینو را دارید حتما با لینک زیر  به فروشگاه تخصصی مراجعه کنید و تفاوت کیفیت و تنوع ما را با دیگران مقایسه کنید

دومینو چیست؟

اگر بخواهیم خیلی سریع و مختصر بگوییم ما در بزرگترین فروشگاه تخصصی دومینو ایران با "اثر دومینو" یا دومینو افکت (Domino Effect) که به واکنش زنجیره‌ای هم معروفه حرف میزنیم. هر محتوا و محصولی در وبسایت در راستای این مفهوم است. کلمه مفهوم را به این دلیل استفاده می‌کنیم چون اجرای طرح‌های دومینویی (واکنش زنجیره‌ای) لزوما به مهره‌‌ها و ابزارهای مشخص و محدود نیاز ندارد و همه محصولات و محتوای آموزشی ما راهکارها و ابزارهای پیشنهادی ما است برای داشتن مفهومی به اسم دومینو در قالب سرگرمی.

دومینو با رسم شکل

یک نمونه دومینو افکت یا واکنش زنجیره‌ای جذاب و به ظاهر پیچیده را در عکس مشاهده می‌کنید. شروع اجرای طرح از شماره ۱ تا شماره ۱۰ (با هدف روشن/خاموش کردن لامپ) به صورت مرحله به مرحله یک طرح کامل از دومینو افکت ( واکنش زنجیره‌ای) است. پس محصولات، ابزارها و محتوای آموزشی ما در مورد این مفهوم است از مبتدی تا پیشرفته. در عکس فقط تعداد کمی قطعه دومینوی چوبی استفاده شده است. ما در فروشگاه با توجه به مفهوم گفته شده اما با محوریت قطعات دومینو محتوا تولید کرده‌ایم. استفاده از قطعات دومینو و ریزش پشت سر هم آنها به دومینو تاپلینگ هم شهرت دارد.

بازی دومینوما با کمال احترام به بازی دومینو، کاری به کار آن بازی نداریم. هر چند با قطعات آن بازی هم می‌توان طرح دومینو تاپلینگ و واکنش زنجیره‌ای را اجرا کرد.

بازی دومینوما با کمال احترام به بازی دومینو، کاری به کار آن بازی نداریم. هر چند با قطعات آن بازی هم می‌توان طرح دومینو تاپلینگ و واکنش زنجیره‌ای را اجرا کرد 🙂

روش‌های استفاده از دومینو؟

دومینو استکینگ

قطعات دومینو در هر طرح دومینویی و واکنش زنجیره‌ای قابل استفاده هستند. روش‌های ایستا و تعادلی (Stacking & Balance) هم برای استفاده از قطعات دومینو وجود دارند که در ساخت مرحله‌ای هستند اما در ریزش معمولا به صورت مرحله ای و زنجیره ای نیستند و معمولا به صورت چالش و رکورد استفاده می‌شوند.

در روش استکینگ و تعادلی معمولا تمرکز و پیشرفت اصلی روی توانایی‌های فردی می‌باشد. برای مشاهده طرح‌های مختلف در این زمینه به بخش محتوا و صفحه اینستاگرام ما مراجعه کنید.

در روش تاپلینگ (Toppling) اصل بر چیدمان دومینوها به صورت زنجیره‌ای در طرح‌ها و اشکال مختلف است که معمولا در این نوع طرح‌ها هنر و خلاقیت بروز پیدا میکنند.

فواید و تاثیرات دومینو؟

تاثیرات و فواید دومینو در روش‌های مختلف آن متفاوت است. از زبان کارشناسان بخشی از تاثیرات آن را گفته ایم. شما هم اگر تاثیر مثبتی را تجربه کردید با ما در میان بگذارید.

فروشگاه تخصصی دومینو

اگر قصد خرید دومینو از بزرگترین فروشگاه تخصصی دومینو را دارید حتما با لینک زیر  به فروشگاه تخصصی مراجعه کنید و تفاوت کیفیت و تنوع ما را با دیگران مقایسه کنید